Wednesday, April 25, 2012

World Malaria Day 2012


25/04/2012 - World Malaria Day Today is World Malaria Day. ICROSS has been working with communities for over 30 years preventing and treating Malaria. According to the WHO 3.3 billion people – half of the world's population – are at risk of malaria. In 2010, there were about 216 million malaria cases (with an uncertainty range of 149 million to 274 million) and an estimated 655 000 malaria deaths (with an uncertainty range of 537 000 to 907 000). Increased prevention and control measures have led to a reduction in malaria mortality rates by more than 25% globally since 2000 and by 33% in the WHO African Region. People living in the poorest countries are the most vulnerable to malaria. In 2010, 90% of all malaria deaths occurred in the WHO African Region, mostly among children under five years of age. You can help fight Malaria with https://icrossinaction.com/donate2.html http://www.michaelmeegan.com MDGs that could be impacted by addressing malaria problem MDG 1 – Eradicating extreme poverty and hunger MDG 2 – Achieve universal primary education MDG 4 – Reduce child mortality MDG 5 – Improve maternal health MDG 6 – Combat HIV/AIDS, malaria and other diseases MDG 8 – global partnerships for development and access to affordable drugs Costs of fighting Malaria https://icrossinaction.com/donate2.html Long-lasting insecticidal net that lasts three years: US$ 3.00 per person per year of protection Course of combination therapy (ACT) for an adult: US$ 0.90 - 1.40 Course of combination therapy (ACT) for a young child: US$ 0.30 - 0.40 Rapid diagnostic test: US$ 0.50 https://icrossinaction.com/donate2.html The International Director Dr Michael Meegan said today that ICROSS continues its long term committment in partnership with the Ministry of health fighting Malaria.

Friday, April 20, 2012

ICROSS long term impact

http://icrossinternational.org/news.aspx?id=123
Anyone wishing to support ICROSS child support programs can donate online,
If you want any further information about our details online please contact us https://icrossinaction.com/donate2.html

Sub-Saharan Africa is most affected by AIDS, most area of ​​the world. 2005 it is estimated that 24.5 million people living with HIV and it became infected nearly 3 million people alone in the new year 2005. Also offer the 12 million AIDS orphans, a hard blow to the already huge problems anyway, and having wrestling with these problems continent.
It can be noted, however, steps in the right direction and it is proved that the epidemic is slowly declining. ICROSS located since 1988 in the fight against AIDS. There are several programs and projects carried out jointly in cooperation with the partners of ICROSS and encouraged, and allow thousands of the poorest people in Africa suffering from HIV / AIDS to reach and support.
ICROSS implements dynamic and innovative prevention in schools, villages, towns and within vulnerable groups. ICROSS provides training programs, care and support services for AIDS victims and their families ready. It also offers projects and measures to reduce poverty, suffering and pain and for treatment of certain diseases concomitant with AIDS. An ever-growing network of "women's groups", "village support groups" and traditional doctors, healers and health practitioners working hard to keep together with the ICROSS new cases of HIV as much as possible or to reduce. Awareness campaigns, exhibitions, as well as organized competitions or working closely with the sports teams of the communities have been shown to be very important to look among the youth and make a successful prevention can. ICROSS provides the care and concern for individual critically ill patients in several remote rural villages and towns ready and with your help, the number of patients who are these programs increased care and medical supplies, so that they again gave hope and a brighter future can be.
The founder and international director of ICROSS, Dr Michael Meegan said in a recent speech: "There is a long way to go and we remain committed to long term program at home and village level. ICROSS continues its public health research into finding better ways to care for the terminally ill, improve prevention and reach more vulnerable children. Our HIV AIDS, Malaria and TB have launched the program interventions and will double in size in 2008. "Anyone wishing to support ICROSS child support programs can donate online,
If you want any further information about our details online please contact us https://icrossinaction.com/donate2.html

Anyone wishing to support ICROSS child support programs can donate online,
If you want any further information about our details online please contact us https://icrossinaction.com/donate2.html


Maasai
Project visit to the Maasai land:

On 30 August I started my journey into the Maasai land. Our destination was a small village called Lorngosua, located in Kajiado District.

During our drive from the "base" for Lorngosua I noticed that the Maasai country in terms of climate and vegetation differs dramatically from Nairobi. As we pulled away in Nairobi, it was rainy and cold. But the further we drove into the Masai country, the hotter the air became drier and more, the earth. The phrase "From mud to dust", which our driver said, smiling, turned to this situation as quite suitably presents Moreover, I was on my way to the Maasai land a chance to close in addition to the impressive plant world, just as the first wild animals really to see. I had to get as lucky with these observations, a more memorable experience for me!

When we finally, after about three hours drive our goal Lorngosua reached without incident, I came upon a very different and mixed feelings ...

Lorngosua is a small village like a small community in which about 5,000 are native Maasai, who live scattered, but all over the country. The place where I lived there, only a few huts. There is the "Dr. Joe Barnes Lorngosua Dragon ", which is founded and supported by ICROSS in cooperation with the Ministry of Health of Kenya. This clinic is for most people who live in this environment to be supplied, the only way to health and under sterile conditions, because there in the bush and the wild is no electricity, no running water, as well as a landline connection or network on mobile phone are available. The Maasai are also very often a walk of several miles up, to get to this clinic and treated there by Silvia, a trained nurse who works for ICROSS to leave. For someone like me who normally receives any fresh water from the tap, and can have power over every day to visit within a reasonable range of doctors, it is overwhelming to see how these people cope with their lives. From this reality and way of life I was both shocked at the present time, on the other hand, impressed immensely. The Maasai of the Maasai country and even within a short time to learn what it takes everything NOT to live and how many things are within our lives but actually superfluous and unnecessary to be happy and satisfied. Then it starts over his own life and his own habits to reflect their priorities and relies entirely unconscious in his new life and behavior, changed his perspective and it will open its vision in a completely differentiated directions. All of these processes and events that affect a person and move changes occurred, at this point in the Maasai land almost unnoticed to me and would therefore not have been stopped ...

The landscape, nature and the infinity are in and around around Lorngosua overwhelming, fabulous, and invite you to dream! And yet you feel a little lost at first in the middle of these ranges and a foreign nation from which you will once sceptically and scrutinized. I was slightly intimidated and knew not that right, how should I behave towards the Maasai. Saruni, a very famous Maasai of very high rank, I have become very close to the heart, saw me at ease this uncertainty. For a short time he came to me later, took my hand and led me around. He showed and explained everything and answered all my questions. My shyness and fear of the people and the landscape took off from minute to minute. After a few moments, walked the initial feelings of uncertainty and fear into enthusiasm, euphoria, and in some cases, especially in admiration and respect for the power of nature and the fascination of these people. The charisma, strength, energy and life force that emanates from this gorgeous landscape and inspiring these people is very difficult to grasp in words, if you're not allowed to experience it for yourself!

The life of the Maasai in Lorngosua:

The Maasai are a proud semi-nomadic herders living people who are indigenous to the plains in southern Kenya and northern Tanzania. It is estimated that approximately 300000-500000 Maasai living in Kenya. It can here only speak of estimates, since the one hand, not all Maasai involved in national censuses and other multiple counts were not excluded.
The Maasai are among the Nilotic-speaking populations. Their language is called Maa and it is closely related to the language of the Samburu.

My personal first impressions of the Maasai stood, as already described, first figured out that for me this other, strange looks, strange for me not understandable language, and the unknown environment and frightened me at first intimidated. But after a short time I had the fascination of these people as well as its vitality and strength that they bring with her legendary charisma and her indomitable pride. The dress of the Maasai is at almost all of similar design. It plays, therefore, contrary to our traditions, and no special role in the Maasai do not have to "dress up" in a special way, to leave to the just described impressions with other people. The men traditionally wear a garment made of special blankets and the women from a different cloth. Often, they also contribute self-made jewelry from colorful beads, with the adornment of women and men, as well as their robes differ from each other. This emphasizes, among other things, the clear division of roles and the different position of men and women within their culture.

The Maasai are (moran) or as a warrior pastoralists is known, however, restricted the nomadic lifestyle of the Maasai of Kenya due to the increasing urban sprawl and constantly hindered. As the Maasai pastoralists mainly keep cattle, sheep and goats, or donkeys, they use as beasts of burden.

Culturally conditioned is given to the cattle by the Maasai of very great importance. This is in connection with their religion, because the faith of the Maasai means that the rain god Ngai (Enkai), perched on the summit of Mount Kenya at the moment, as he shared heaven and earth, has left to them all the cattle of the earth.
Therefore, a Masai cattle increases with the number of its prestige. In addition, there is one, consequently, a close association of the Maasai to the earth, to nature and to their other cattle, which is in many traditions and bellies clearly visible.

Anyone wishing to support ICROSS child support programs can donate online,
If you want any further information about our details online please contact us https://icrossinaction.com/donate2.html

The drinking of cow's blood, which is mixed with some milk may be, is important and honorable part of life, ceremonies and celebrations of the Masai.

This close connection is made, for example, after the birth of a child to term. After severance of the umbilical cord, the remaining opening is sealed with a mixture of soil and cow dung. This tradition is indeed close to the earth and the cattle of the Masai, but they can cause health problems and in addition quite drastic problems, or even lead to death. To avoid this course of events, is currently conducting several ICROSS research and studies in this area. It is to be found in this way solutions to contain the dangers of these practices but without attacking the traditions and customs of the Maasai. Fortunately, there is ICROSS and the participants have already succeeded this show quite by name can be successful.
(For more information about this topic: http://www.icross.ie/publications/pdf/Lancet_tetanus_2001.pdf)

Another, usually known ceremony of the Maasai is the jumping dance of the men. The young Maasai (Morani) jump so high as possible on the spot, and thus prove their strength. This "drama" is truly breathtaking and fascinating. The amount that some men get their jumps, it is hard to imagine, if you do not even got the opportunity to be able to view this experience with my own eyes!

One of the traditions and culture are, however regrettably continues, both the men circumcision and female circumcision. The practice of circumcision of men in most cases leads to serious health damage not following, it is often even future health benefits and is also mostly due to lower risks with fewer complications vonstatten. In the field of female circumcision on the other hand however, there is enormous need for action. In women circumcision, there are four different types of female genital mutilation, which can cause all different, sometimes dramatic, health and psychological problems. Within the legal situation in Kenya there are huge gaps in this area and the general legal situation presents itself as so complex and complicated that a clear vistas turns out to be problematic and time consuming. It is therefore very difficult and tricky to develop common strategies and to find ways to break these traditions in order to be able to help avoid health risks. Although in recent years carried out more research has been sought by the possible solutions to reduce the risks as well as for alternative practices, and the number of information campaigns and raising awareness about the risks and consequences of genital mutilation has increased noticeably, but this will have much not to the desired results, which are to be achieved. Numerous factors affect the process of circumcision as well as its control, such as social pressure, or various ethical problems. For a tradition that is rooted in a culture for so many years, you can not change from day to day or even abolish!
And again, we should ask ourselves again in the Western world, whether we are in our behavior significantly better than the tribes which practice circumcision ...? We are undergoing cosmetic surgery and corrections - only, unlike the tribes living there, under anesthesia and other medical conditions. But the really shocking fact is that everyone who undergoes plastic surgery, health risks are taken, and his body "cuts" and this is usually voluntary or because of public pressure does to make it a suit by the company given ideal of beauty . In our society, but this fact has no origin more in culture or tradition, as for example in the case of the Maasai, and should actually still work much unfounded and ridiculous ...
(A very interesting article on this subject, which precisely illustrates this perspective, can be found at: http://www.bmj.com/cgi/content/full/333/7559/106)


Anyone wishing to support ICROSS child support programs can donate online,
If you want any further information about our details online please contact us https://icrossinaction.com/donate2.html


The village of Maasai consists mainly of traditional huts of the Maasai (enkaji and Manyatta) together. They are built only with the things of that nature stelt available, ie They consist mainly of a mixture of dried cow dung and clay. The construction itself is the responsibility of women, but they are then the owners of the huts. Meanwhile, in addition to these traditional huts, but also "modern" houses built to be used for its construction further aids and other materials.

The duties and responsibilities of women are numerous and for the family of great importance. Besides the construction of huts, women are responsible for bring water to make a fire and the food that they procured the man cook. The food supply is therefore an object of the men. They sell the cattle to the markets to earn as money and provide for the family and be able to feed. The women are reliant on her husband to eat a little worried. A common central problem, however, that a man may well have several wives, and therefore large families with many children (and it usually has), and thus no longer in a position for his entire livelihood.

Overall, the men in the Maasai a much higher rank than women and are consequently in a higher position. The extraordinary respect, bring the women to their husbands and their rank is visible at several examples that I witnessed during my stay:
In general, men and women are separated together in separate groups and only rarely do they spend together in mixed groups, the time together.
We see a man and a woman continue to run together, the man walks forward always with some distance and the woman behind, even if they are just in a conversation.
In Lorngosua I also noticed that men observe when you visit the clinic ICROSS generally not whether women have been reported to longer waiting times or not. Even if other women have been waiting outside the hospital, goes a man just arriving and pushing past them in front of it elsewhere. The waiting women would never take action themselves, and so this behavior is suppressed only partially, when our nurse who directs the Clinic engages, as soon as she realizes this approach.
The women also always bring all children to the clinic itself - never does the job of the man, even the women come alone to the hospital - even if they are sick. Should a woman be again accompanied by her husband to the clinic, it is usually very sick and weak. The invoices for the incurred medical expenses are paid, but only by the man - both for women and for children.
Likewise, it is possible that women are frequently suppressed or beaten by their husbands, for example, if they do not fulfill their duties properly, or have neglected their duties. Maasai women are among the few significant rights. What is lacking here, however, not only on women's rights and gender equality - women also have no personal freedoms and also they are not, despite daily verrichtender work covered in the least for their future. For a guaranteed and subsidized public or private insurance and welfare system as we know it and take it for granted there, there in any way. The women are in their future security, as well as the daily food supply, in turn, dependent on their husbands and of these, perfect in every way dependent.

Nevertheless, the men love their wives and children and protect them enormously vast. The position of men and women within the culture of the Maasai may be presented to us at first sight, first as pure discrimination against women and unfair behavior of men towards their women. Nevertheless, the rank of the man is a part of the culture of these people and women to respect that status and the concomitant partial hard life completely. One can not condemn this traditional part of the culture so blind without further notice and should not try these people put on a Western pattern. After all, the Maasai have lived for many generations, and these traditions within their culture together, largely satisfied, peaceful and happy. However, it is unequivocally wrong to inflict suffering and people in general to beat, especially women and children - this could be justified by any culture! Accordingly, you should try more through education, information and support programs to strengthen the fields of law and the promotion of health status of women and girls without much in the culture to intervene or condemn them. Because no one has the right to condemn a culture, just for the reason, because they appear as alien and different from our own culture! Instead, it should be argued, that involves two different and diverse cultures with diverse lifestyles, habits and traditions of each other, can learn the many things from each other - we can learn enormously in the "western world" in many areas much of the Maasai and the Maasai We are far ahead in some areas of knowledge. This is what I can tell immediately when I stay in Lorngosua.

Caring for children is one, as indicated in some places already, also have the job of women. This task, they go to infinity and self-sacrificing love. They have their children almost constantly around and it is admirable how they meet, despite this fact, all their to-do tasks and duties alongside - with us this fact often seems to overwhelm even the parents together. It falls to the women but often extremely difficult to prepare enough food for their children because they are here entirely dependent on what they bring her husband. If no food is available or not available food for the family size sufficient to have, unfortunately, many children often go hungry. This is understandably the worst thing for a mother when she has to watch their children starve, and they are not in a position to do something about this state because it has no options and no money to even raise enough food to can.

Another major problem, especially with regard to the welfare of children is the lack of clean drinking water dar. children are especially vulnerable to diseases that result from contaminated drinking water and drinking water Lorngosua is very scarce and also very dirty. As part of the uncleanliness of water could, however, research to help: they have shown that die most germs that are present in polluted water, once you have the water for some time in the sun has left, so the risk to disease is reduced drastically. Kill these findings and this method of direct sunlight and heat the existing bacteria in the water have proven to be a very important discovery, because the procedure is simple to use and requires little or no cost. ICROSS this method has worked with notable successes in this area and conducted a series of tests, which many people could be protected.

Anyone wishing to support ICROSS child support programs can donate online,
If you want any further information about our details online please contact us https://icrossinaction.com/donate2.html

ICROSS im Kampf gegen Aids!

Afrika südlich der Sahara ist das von AIDS meist betroffenste Gebiet der Welt. 2005 lebten dort schätzungsweise 24.5 Millionen Menschen mit HIV und davon infizierten sich fast 3 Millionen Menschen alleine in dem Jahre 2005 neu. Ebenfalls bieten die 12 Millionen Aidswaisen einen harten Rückschlag für den sowieso schon enorme Probleme aufweisenden und mit diesen Problemen ringenden Kontinent.
Es können jedoch Schritte in die richtige Richtung verzeichnet werden und es ist bewiesen, dass die Epidemie langsam zurück geht. ICROSS befindet sich seit 1988 im Kampf gegen AIDS. Es existieren einige Programme und Projekte, die gemeinsam in Kooperation mit den Partnern von ICROSS durchgeführt und gefördert werden und die es ermöglichen tausende der ärmsten Menschen Afrikas, die an HIV/AIDS leiden, zu erreichen und zu unterstützen.
ICROSS implementiert dynamische und innovative Prävention in Schulen, Dörfern, Städten und innerhalb besonders gefährdeter Gruppen. ICROSS stellt Trainingprogramme, Fürsorge- und Unterstützungsangebote für die AIDS-Opfer und deren Angehörige bereit. Außerdem bietet es Projekte und Maßnahmen zur Reduzierung von Elend, Leid und Schmerz als auch zur Behandlung bestimmter mit AIDS einhergehender Krankheiten an. Ein ständig wachsendes Netzwerk bestehend aus “women’s groups”, “village support groups” und traditionellen Medizinern, Heilern und Heilpraktikern arbeitet hard zusammen, um gemeinsam mit ICROSS die neuen Fälle von HIV so gering wie möglich zu halten bzw. zu reduzieren. Aufklärungskampagnen, Ausstellungen, wie auch veranstaltete Wettbewerbe oder enge Zusammenarbeit mit den Sportteams der Gemeinden haben sich als überaus bedeutend herausgestellt, um vor allem die Jugend zu kontaktieren und eine erfolgreiche Prävention durchführen zu können. ICROSS stellt die Betreuung und Fürsorge für einzelne schwerkranken Patienten in etlichen abgelegenen ländlichen Dörfern und Städten bereit und mit Ihrer Hilfe kann die Zahl der Patienten, die durch diese Programme betreut und medizinisch versorgt werden erhöht werden, so dass ihnen wieder Hoffnung und eine bessere Zukunft geschenkt werden kann.
Der Gründer von ICROSS und internationale Direktor, Dr Michael Meegan sagte kürzlich in einem Vortrag: “There is a long way to go and we remain committed to long term programmes at home and village level. ICROSS continues its public health research in finding better ways to care for the terminally ill, improve prevention and reach more vulnerable children. Our HIV AIDS programmes have launched Malaria and TB interventions and will double in size in 2008.”

Für nähere Informationen:
http://www.icross.ie/news/newsarticle.aspx?cid=85

Posted by Christin Hasken at 5:29 AM 0 comments

Friday, September 28, 2007

Maasai
Projektbesuch im Maasai Land:

Am 30. August trat ich meine Reise ins Maasai Land an. Unser Ziel war ein kleines Dorf namens Lorngosua, das sich im Kajiado District befindet.

Schon während unserer Fahrt von der “Base” nach Lorngosua bemerkte ich, dass sich das Maasai Land im Hinblick auf Klima und Vegetation drastisch von Nairobi unterscheidet. Als wir in Nairobi losfuhren, war es regnerisch und kalt. Je weiter wir aber ins Maasai Land hinein fuhren, desto heißer wurde die Luft und desto trockener wurde die Erde. Der Ausdruck “From mud to dust!”, den unser Fahrer lächelnd äußerte, stellte sich für diese Situation als durchaus zutreffend dar. Überdies bekam ich auf meinem Weg ins Maasai Land die Chance, neben der beeindruckenden Pflanzenwelt, ebenso die ersten wilden Tiere wirklich nahe zu sehen. Ich hatte so das Glück durch diese Beobachtungen eine weitere unvergessliche Erfahrung für mich zu sammeln!

Als wir schließlich nach ca. drei Stunden Fahrt unser Ziel Lorngosua ohne Zwischenfälle erreicht hatten, überkamen mich sehr unterschiedliche und gemischte Gefühle…

Lorngosua ist ein kleines Dorf ähnlich einer kleinen Gemeinde, in dem etwa 5000 Maasai beheimatet sind, die aber alle weit über das Land verstreut leben. Der Ort, an dem ich lebte, besteht nur aus einigen wenigen Hütten. Dort befindet sich die “Dr. Joe Barnes Lorngosua Dispensary”, die von ICROSS gegründet und in Zusammenarbeit mit dem Gesundheitsministerium Kenias unterstützt wird. Diese Klinik ist für die meisten Menschen, die in dieser Umgebung wohnen, die einzige Möglichkeit gesundheitlich und unter sterilen Bedingungen versorgt zu werden, da dort mitten im Busch und der Wildnis keine Elektrizität, kein fließendes Wasser, wie auch kein Festnetzanschluss oder aber Netz für das Handy vorhanden sind. Die Maasai nehmen oftmals einen Fußmarsch von mehreren Kilometern auf sich, um zu dieser Klinik zu gelangen und sich dort von Silvia, einer ausgebildeten Krankenschwester, die für ICROSS arbeitet, behandeln zu lassen. Für jemanden wie mich, der in der Regel jederzeit frisches Wasser aus der Leitung erhält, täglich über Strom verfügen und in angemessener Reichweite Ärzte aufsuchen kann, ist es überwältigend zu sehen, wie diese Menschen ihr Leben meistern. Von dieser Realität und Lebensweise war ich einerseits in der heutigen Zeit schockiert, andererseits immens beeindruckt. Im Maasai Land und von den Maasai selbst lernt man schon nach kurzer Zeit, was man alles NICHT zum Leben braucht und wie viele Dinge innerhalb unseres Lebens doch eigentlich überflüssig und entbehrlich sind, um glücklich und zufrieden zu sein. Sodann beginnt man über sein eigenes Leben und seine eigenen Gewohnheiten zu reflektieren und setzt ganz unbewusst seine Prioritäten in seinem Leben und seinem Verhalten neu, verändert dabei seine Perspektive und öffnet seine Sichtweise in völlig differenzierte Richtungen. All diese Abläufe und Geschehnisse, die einen Menschen beeinflussen und zu Veränderungen bewegen, geschahen zu diesem Zeitpunkt im Maasai Land für mich fast unbemerkt und wären daher keinesfalls aufzuhalten gewesen…

Die Landschaft, die Natur und die unendlichen Weiten in und um Lorngosua herum sind überwältigend, fabelhaft und laden zum Träumen ein! Und dennoch fühlt man sich zunächst ein bischen verloren in Mitten dieser Weiten und eines fremden Volkes von dem man erst einmal skeptisch beäugt und gemustert wird. Ich war leicht eingeschüchtert und wusste nicht so Recht, wie ich mich den Maasai gegenüber verhalten sollte. Saruni, ein sehr bekannter Maasai von sehr hohem Rang, den ich mittlerweile besonders ins Herz geschlossen habe, sah mir diese Unsicherheit wohl an. Denn er kam kurze Zeit später zu mir, nahm meine Hand und führte mich herum. Er zeigte und erklärte mir alles und beantwortete alle meine Fragen. Meine Scheu und Furcht vor den Menschen und der Landschaft nahm von Minute zu Minute ab. Nach einigen Augenblicken wandelten sich die anfänglichen Gefühle der Ungewissheit und Scheu in Begeisterung, teilweise sogar Euphorie und vor allem in Bewunderung und Respekt vor der Macht dieser Natur und der Faszination dieser Menschen. Die Ausstrahlung, Stärke, Energie und Lebenskraft, die von dieser traumhaften Landschaft und diesen inspirierenden Menschen ausgeht, ist nur sehr schwer in Worte zu fassen, wenn man es nicht selbst erleben durfte!

Das Leben der Maasai in Lorngosua:

Die Maasai sind ein halbnomadisch lebendes stolzes Hirtenvolk, die in den weiten Ebenen im Süden Kenias sowie im Norden Tansanias beheimatet sind. Nach Schätzungen leben etwa 300.000 bis 500.000 Maasai in Kenia. Es kann hier nur von Schätzwerten gesprochen werden, da sich einerseits nicht alle Maasai an den nationalen Zählungen beteiligten und andererseits Mehrfachzählungen nicht ausgeschlossen waren.
Die Maasai gehören zu den nilotisch sprechenden Bevölkerungsgruppen. Ihre Sprache nennt sich Maa und sie ist nahe verwandt mit der Sprache der Samburu.

Meine persönlichen ersten Eindrücke der Maasai stellten sich, wie bereits geschildert, zunächst so dar, dass dieses für mich andere, fremdartige Aussehen, die fremde, für mich nicht verständliche Sprache, und die unbekannte Umgebung mich anfangs einschüchterten und verängstigten. Doch schon nach kurzer Zeit verfiel ich der Faszination dieser Menschen wie auch ihrer Vitalität und Stärke, die sie mit ihrer sagenhaften Ausstrahlung und ihrem unbeugsamen Stolz hervorrufen. Die Kleidung der Maasai ist bei fast allen ähnlich gestaltet. Sie spielt somit, im Gegensatz zu unseren Gepflogenheiten, keine besondere Rolle und die Maasai müssen sich nicht in besonderer Weise “herausputzen”, um die eben geschilderten Eindrücke bei anderen Menschen zu hinterlassen. Die Männer tragen traditionell ein Gewand aus speziellen Decken und die Frauen eins aus verschiedenen Tüchern. Häufig tragen sie darüber hinaus selbst hergestellten Schmuck aus bunten Perlen, wobei sich der Schmuck der Frauen und Männer, ebenso wie deren Gewänder, voneinander unterscheidet. Dies betont unter anderem die klare Rollenverteilung sowie die unterschiedliche Stellung der Männer und der Frauen innerhalb ihrer Kultur.

Die Maasai sind als Krieger (moran) oder Viehhirten bekannt, jedoch wird die nomadische Lebensweise der Maasai durch die zunehmende Zersiedlung Kenias stetig eingeengt und behindert. Als Viehhirten halten die Maasai hauptsächlich Rinder, Schafe und Ziegen, oder aber Esel, die ihnen als Lasttiere dienen.

Kulturell bedingt wird den Rindern durch die Maasai eine sehr große Bedeutung beigemessen. Dies steht im Zusammenhang mit ihrer Religion, denn der Glaube der Massai beinhaltet, dass der Regengott Ngai (Enkai), der auf dem Gipfel des Mount Kenya thront in dem Moment, als er Himmel und Erde teilte, ihnen alle Rinder dieser Erde überlassen hat.
Daher gewinnt ein Massai mit zunehmender Anzahl seiner Rinder an Ansehen. Zudem besteht eine damit einhergehend eine enge Verbundenheit der Maasai zur Erde, zur Natur und zu ihrem übrigen Vieh, was in vielen Traditionen und Bäuchen deutlich sichtbar wird.

Das Trinken von Rinderblut, welches teilweise mit Milch vermischt werden kann, ist wichtiger und ehrenvoller Bestandteil des Lebens, der Zeremonien und der Feierlichkeiten der Maasai.

Diese enge Verbundenheit wird beispielsweise auch nach der Geburt eines Kindes zum Ausdruck gebracht. Nach Durchtrennung der Nabelschnur wird die zurückbleibende Öffnung mit einem Gemisch aus Erde und Kuhdung verschlossen. Diese Tradition zeigt zwar die Nähe zur Erde und zum Vieh der Maasai, sie kann aber daneben durchaus drastische gesundheitliche Schäden und Probleme verursachen, ja sogar zum Tod führen. Um diesen Lauf der Dinge zu vermeiden, führt ICROSS zur Zeit mehrere Forschungen und Studien in diesem Bereich durch. Es sollen auf diese Weise Lösungen gefunden werden, die die Gefahren dieser Praktiken eindämmen ohne jedoch die Traditionen und Bräuche der Maasai anzugreifen. Glücklicherweise ist es ICROSS und den Mitwirkenden bereits gelungen dabei durchaus namentliche Erfolge vorweisen zu können.
(Für nähere Informationen zu diesem Thema: http://www.icross.ie/publications/pdf/Lancet_tetanus_2001.pdf )

Eine weitere, meist bekannte Zeremonie der Maasai ist das springende Tanzen der Männer. Die jungen Maasai (morani) springen dabei so hoch wie möglich auf der Stelle und beweisen dadurch ihre Stärke. Dieses “Schauspiel” ist wirklich atemberaubend und faszinierend. Die Höhe, die manche Männer bei ihren Sprüngen erreichen, ist nur schwer vorstellbar, wenn man nicht selbst die Gelegenheit erhielt, dies mit eigenen Augen anschauen und miterleben zu dürfen!

Zu den Traditionen und der Kultur zählen jedoch bedauerlicherweise weiterhin sowohl die Männerbeschneidung als auch die Frauenbeschneidung. Die Praxis der Männerbeschneidung führt in den meisten Fällen zu keinen nachfolgenden schwerwiegenden gesundheitlichen Schäden, sie ist sogar oftmals zukünftig gesundheitsfördernd und geht zudem meist aufgrund geringerer Risiken mit weniger Komplikationen vonstatten. Auf dem Gebiet der Frauenbeschneidung hingegen besteht jedoch enormer Handlungsbedarf. Bei der Frauenbeschneidung existieren vier verschiedene Arten der Verstümmlung weiblicher Genitalien, die alle unterschiedliche, teilweise dramatische, gesundheitliche und psychische Probleme hervorrufen können. Innerhalb der Rechtslage in Kenia bestehen auf diesem Gebiet immense Lücken und die allgemeine Rechtslage stellt sich als so komplex und kompliziert dar, dass ein klares Durchblicken sich als problematisch und zeitaufwändig gestaltet. Es ist daher überaus schwierig und verzwickt, allgemeine Strategien zu entwickeln und Möglichkeiten zu finden diese Traditionen zu durchbrechen, um helfen zu können gesundheitliche Gefahren zu vermeiden. Zwar wurden in den letzten Jahren vermehrt Forschungen durchgeführt, durch die nach Lösungsmöglichkeiten zur Reduktion der Risiken wie auch nach alternativen Praktiken gesucht wurde, und die Zahl der Aufklärungsarbeiten und der Bewusstseinsbildung über die Risiken und Folgen der Genitalverstümmlung hat merklich zugenommen, aber dies führt noch weitaus nicht zu den gewünschten Erfolgen, die noch erreicht werden sollen. Zahlreiche Faktoren beeinflussen den Prozess der Beschneidung ebenso wie dessen Bekämpfung, wie beispielsweise der soziale Druck oder verschiedene ethische Problemen. Denn eine Tradition, die in einer Kultur seit so vielen Jahren verankert ist, kann man nicht von heute auf morgen ändern oder gar abschaffen!
Und auch hier sollten wir in der westlichen Welt uns einmal fragen, ob wir in unserem Verhalten bedeutend besser sind, als die Stämme, die die Beschneidung praktizieren…!? Wir unterziehen uns Schönheitsoperationen und -korrekturen – nur, im Gegensatz zu den hier lebenden Stämmen, unter Narkose und anderen medizinischen Voraussetzungen. Aber die wirklich erschütternde Tatsache ist, dass jeder, der sich einer Schönheitsoperation unterzieht, gesundheitliche Risiken eingeht, sowie seinen Körper “beschneidet” und dies in der Regel freiwillig oder aufgrund des Drucks der Öffentlichkeit tut, um damit einem von der Gesellschaft vorgegebenen Schönheitsideal zu entsprechen. In unserer Gesellschaft hat diese Tatsache allerdings keinen Ursprung mehr in Kultur oder Tradition, wie es beispielsweise bei den Maasai der Fall ist, und sollte daher eigentlich noch wesentlich unbegründeter und lächerlicher wirken…
(Einen sehr interessanten Aufsatz zu diesem Thema, der genau diese Perspektive veranschaulicht, findet man unter: http://www.bmj.com/cgi/content/full/333/7559/106 )

Das Dorf der Maasai setzt sich überwiegend aus traditionellen Hütten der Maasai (enkaji und manyatta) zusammen. Sie werden nur mit den Dingen errichtet, die die Natur zur Verfügung stelt, d.h. sie bestehen hauptsächlich aus einem Gemisch von getrocknetem Kuhdung und Lehm. Der Hausbau an sich ist Aufgabe der Frauen, die allerdings anschließend auch die Besitzer der Hütten sind. Mittlerweile werden neben diesen traditionellen Hütten jedoch auch “modernere” Häuser gebaut, für dessen Hausbau weitere Hilfsmittel und andere Materialien verwendet werden.

Die Aufgaben und Pflichten der Frauen sind zahlreich und für die Familie von großer Bedeutung. Neben dem Bau der Hütten sind die Frauen dafür zuständig Wasser zu holen, Feuer zu machen und das Essen, was ihnen der Mann beschafft, zuzubereiten. Die Nahrungsbeschaffung ist demnach Aufgabe der Männer. Sie verkaufen das Vieh auf den Märkten, um so Geld verdienen und die Familie versorgen und ernähren zu können. Die Frauen sind darauf angewiesen, dass ihr Mann etwas zu Essen besorgt. Ein häufig zentrales Problem besteht jedoch darin, dass ein Mann durchaus mehrere Frauen und folglich große Familien mit vielen Kindern haben kann (und diese meist auch hat) und somit nicht mehr in der Lage ist für seine gesamte Familie zu sorgen.

Insgesamt haben die Männer bei den Maasai einen wesentlich höheren Rang als die Frauen und sind infolgedessen in einer höheren Position. Der außerordentliche Respekt, den die Frauen gegenüber ihren Männern und deren Rang mitbringen, wird an mehreren Beispielen sichtbar, die ich während meines Aufenthalts beobachten konnte:
Generell stehen Männer und Frauen jeweils getrennt in separaten Gruppen zusammen und nur selten verbringen sie gemeinsam in gemischten Gruppen die Zeit miteinander.
Sieht man einen Mann und eine Frau weiterhin gemeinsam laufen, geht der Mann immer mit etwas Abstand voran und die Frau hinterher, selbst wenn sie sich gerade in einer Unterhaltung befinden.
In Lorngosua ist mir ebenfalls aufgefallen, dass Männer beim Besuch der Klinik von ICROSS grundsätzlich nicht beachten, ob Frauen bereits längere Wartezeiten zu verzeichnen haben oder nicht. Selbst wenn andere Frauen schon lange vor der Klinik warten, geht ein gerade erst ankommender Mann an ihnen vorbei und drängt sich somit prinzipiell vor. Die wartenden Frauen würden nie selbst einschreiten und so wird dieses Verhalten nur teilweise unterbunden, wenn unsere Krankenschwester, die die Klinik leitet, eingreift, sobald sie dieses Vorgehen bemerkt.
Die Frauen bringen überdies stets selbst alle Kinder zur Klinik – nie übernimmt diese Aufgabe der Mann. Selbst die Frauen kommen alleine zur Klinik – auch wenn sie krank sind. Sollte eine Frau einmal von ihrem Mann zur Klinik begleitet werden, ist sie in der Regel sehr krank und schwach. Die Rechnungen für die anfallenden Arztkosten werden aber ausschließlich vom Mann beglichen – sowohl für die Frauen, als auch für die Kinder.
Ebenso kann es vorkommen, dass Frauen des Öfteren von ihren Männern unterdrückt oder geschlagen werden, beispielsweise wenn sie ihre Aufgaben nicht ordentlich erfüllt oder ihre Pflichten vernachlässigt haben. Frauen haben bei den Maasai kaum nennenswerte Rechte. Es mangelt hier jedoch nicht nur an Frauenrechten und Geschlechtergleichberechtigung – Frauen haben darüber hinaus keinerlei persönliche Freiheiten und außerdem sind sie trotz täglich zu verrichtender Arbeit nicht im Geringsten für ihre Zukunft abgesichert. Denn ein staatlich oder privat garantiertes und gefördertes Versicherungs- und Fürsorgesystem, wie wir es kennen und für selbstverständlich halten, existiert dort in keiner Weise. Die Frauen sind im Rahmen ihrer Zukunftsabsicherung, wie auch bei der täglichen Nahrungsbeschaffung, wiederum auf ihre Ehemänner angewiesen und von diesen in jeder Weise vollkommen abhängig.

Nichtsdestotrotz lieben die Männer ihre Frauen und Kinder enorm und beschützen sie unermesslich. Die Stellung der Männer und Frauen innerhalb der Kultur der Maasai mag sich für uns auf den ersten Blick zunächst als reine Diskriminierung der Frauen und unfaires Verhalten der Männer gegenüber ihrer Frauen darstellen. Dennoch ist der Rang des Mannes ein Teil der Kultur dieser Menschen und die Frauen respektieren diesen Status und das damit einhergehende partiell harte Leben gänzlich. Man kann diesen traditionellen Teil der Kultur deshalb nicht ohne Weiteres blind verurteilen und sollte keinesfalls versuchen diesen Völkern eine westliche Schablone aufzusetzen. Denn schließlich leben die Maasai seit vielen Generationen mit diesen Traditionen und innerhalb ihrer Kultur überwiegend zufrieden, friedlich und glücklich zusammen. Es ist jedoch zweifelsfrei falsch, Menschen generell Leid zuzufügen und vor allem Frauen und Kinder zu schlagen – dies ist mit keiner Kultur zu rechtfertigen! Demnach sollte man eher versuchen durch Bildung, Informations- und Förderungsprogramme auf den Gebieten des Rechts und der Gesundheitsförderung die Stellung der Frauen und Mädchen zu stärken ohne dabei zu weit in die Kultur einzugreifen oder diese zu verurteilen. Denn keiner hat das Recht eine Kultur zu verurteilen, nur aus dem Grund, weil sie als fremdartig erscheint und sich von der eigenen Kultur unterscheidet! Vielmehr sollte die Ansicht vertreten werden, dass zwei unterschiedliche und verschiedenartige Kulturen mit differenzierten Lebensstilen, Gewohnheiten und Traditionen aufeinander treffen, die zahlreiche Dinge voneinander lernen können – wir können in der “westlichen Welt” innerhalb vieler Bereiche enorm viel von den Maasai lernen und die Maasai sind uns auf einigen Gebieten an Wissen weit voraus. Dies habe ich bei meinem Aufenthalt in Lorngosua umgehend erkennen können.

Die Fürsorge für die Kinder zählt, wie an einigen Stellen bereits angedeutet, ebenfalls zu den Aufgaben der Frauen. Dieser Aufgabe gehen sie unendlich aufopfernd und liebevoll nach. Sie haben ihre Kinder fast ununterbrochen um sich und es ist bewundernswert, wie sie, trotz dieser Tatsache, alle ihre zu erledigenden Aufgaben und Pflichten nebenher erfüllen – bei uns scheint diese Tatsache häufig sogar die Eltern gemeinsam zu überfordern. Es fällt den Frauen aber oftmals enorm schwer genügend Nahrung für ihre Kinder zuzubereiten, denn sie sind hier vollkommen auf das angewiesen, was ihnen ihr Ehemann bringt. Sollte keine Nahrung zur Verfügung stehen oder die vorhandene Nahrung für die Größe der Familie nicht ausreichen, müssen leider viele Kinder häufig hungern. Dabei ist es verständlicherweise mit das schlimmste für eine Mutter, wenn sie zusehen muss, wie ihre Kinder hungern und sie nicht in der Lage ist etwas gegen diesen Zustand zu unternehmen, weil sie keine Möglichkeiten bzw. kein Geld hat, um selbst genug Nahrung beschaffen zu können.

Ein weiteres massives Problem, gerade bezüglich der Fürsorge der Kinder, stellt der Mangel an sauberem Trinkwasser dar. Kinder sind besonders anfällig für Krankheiten, die aus verschmutztem Trinkwasser resultieren und in Lorngosua ist das Trinkwasser sehr knapp und zudem extrem unrein. Im Rahmen der Unreinheit des Wassers konnten jedoch Forschungen weiter helfen: Sie haben ergeben, dass die meisten Keime, die in verschmutztem Wasser enthalten sind, absterben, sobald man das Wasser für eine gewisse Zeit in der Sonne stehen gelassen hat, so dass das Risiko zu erkranken drastisch verringert wird. Diese Forschungsergebnisse und diese Methode durch Sonneneinstrahlung und Erwärmung bestehende Keime im Wasser abzutöten haben sich als eine überaus bedeutende Entdeckung herausgestellt, denn die Vorgehensweise ist einfach anzuwenden und erfordert kaum bzw. keinen Kostenaufwand. ICROSS hat unter anderem mit dieser Methode nennenswerte Erfolge auf diesem Gebiet erzielt und eine Reihe von Untersuchungen durchgeführt, wodurch zahlreiche Menschen geschützt werden konnten.

ICROSS making a difference

please help icross http://icrossinternational.org/whatwedo/index.asp

ICROSS Mission Statement
Our aim is to reduce disease, suffering and poverty among the poorest on earth. Our projects are implemented through the values and beliefs of the people themselves. Together we create self-reliance and work towards long-term positive change.

Background
ICROSS was created by Dr. Joe Barnes and Dr. Michael Meegan in 1979. It established a new approach towards long term health care (this is explained in details in our downloadable strategic plan) For decades ICROSS has developed public health research that has pioneered low cost innovations (please see research section)

Six Million Children Every Year die from preventable disease
Most of these deaths are in areas of the Sub Sahara in rural areas without access to proper health care or water. ICROSS works in the heart of such communities, Our Child Survival programme needs your help.

Child survival is a low cost effective way of reducing these deaths. For 30 years ICROSS has been developing long term child survival. Despite reducing death rates by half in its areas there is still massive loss of life and horrific suffering from easily preventable diseases. We need your help and we need it today.

1. Immunising Children in ICROSS Programmes

Immunization has saved over 20 million lives in the last two decades worldwide and it is cheap, effective and saves the lives of millions of children every year.
We are scaling up our immunization coverage in 2012 preventing whooping cough, tuberculosis, tetanus, polio, measles, and diphtheria , this costs $4 per child.

2. Promote Child Feeding Essential Micronutrients to undernourished infants:

For over 18 months the Pastoral communities we serve have been devastated by drought and hunger . Over 44% of children were malnourished. Thanks to your help this has fallen in the past 4 months but we need to extend our reach to those living in extreme poverty many having lost their livelihood, all their animals dying in the drought.

ICROSS promotes exclusive breastfeeding for the first six months of an infant's life, followed by the provision of nutritious, clean, mashed or semi-solid foods and breastfeeding thereafter, can reduce malnutrition, improve growth, and save lives. This ongoing follow-up costs $5 a month per child.

Micronutrients are critical for children to survive, develop, and grow. Deficiencies in vitamin A, zinc, iodine and iron, for example, can lead to blindness, severe infection, poor growth, mental retardation, and an increased risk of death. Given directly as supplements or through fortified food, micronutrients are an inexpensive and effective way to prevent these deficiencies. ICROSS continues to build this essential programme but we cant do it without support. Please send whatever you can https://icrossinaction.com/donate.html

3. ICROSS DISEASE CONTROL PROGRAMME

One of our core activities has always been the reduction of disease in areas of extreme poverty
This means preventing , Diagnosing and Treating Acute Respiratory Infections, Diarrhea, and Malaria:

Acute respiratory infections, usually in the form of pneumonia, contribute to more than two million deaths of children under 5 every year. Many of these deaths could be prevented through a five-day course of antibiotics, This usually costs less than a $1 per child.

Please help us today and send whatever you can to our Child Survival work. Today you can do something that matters, Today you can change a life.





Philosophy
We believe in evidence driven, results based long term solutions that can be shared. We do not believe that projects should be donor agendas, they must be community decided and locally planned. We succeed because all we do is long term over decades, in local language and through local culture. Our work is built through continuity.

Passion
None should ever sleep and be hungry; no child needs to be sick and untreated or thirsty. Everything we do will change the poverty trap and the short term idea of poverty. Our humanity is how we care for each other and embrace those who are vulnerable and hurt. We are going to end starvation and suffering, but we can only do this together.

Vision
A World free of needless suffering and infant death where people can be cared for and respected as they are within their own language , culture, traditions and beliefs. Where there is no hunger and starvation in a World of such vast wealth. Where there is compassion and kindness based on equality and shared empathy and understanding.


What we do
We fight poverty by identifying a root cause of suffering and designing long term ways to create change. Famine relief, short term projects and quick solutions do not work. For 30 years, we have been developing alternative innovations and low tech solutions to big problems.

Projects
The United Nations has set a series of targets to end world poverty and hunger. The gap between the rich and poor causes over 50,000 children to die from preventable diseases cause by poverty everyday. These millennium goals are the gold standard we are all aiming for. For more facts about Global Poverty and the reasons why ICROSS focuses on these areas,

Who we are
ICROSS is an international Non-governmental organisation working in partnership with civil society organisations, non-governmental organisations, governments and bilateral agencies including the Global Fund, the European Union, the World Health Organisation UNICEF other Organizations and local communities.

We are a group of trained professional s in global health and development ranging from clinical services and gynecological to water and sanitation. Most of our teams and all our managers are from local communities (For more information please see our strategic plan)
Contact Us

ICROSS International Head Office
Registered Office ICROSS, PO 507 Ngong Hills, Kenya
( A Registered Non Governmental Organisation regulated by the Kenyan Government
NGOs Coordination board under the NGO Act ; Registration No. OP/218/051/9254/180 )

International Director: Dr Michael Meegan D Med HC NUI

We prevent diseases and control epidemics.
We create long term changes in infant mortality.
We are creating low cost-effective solutions to break the cycle of poverty.
We train, educate and support thousands of local people to be self sufficient.
We support communities in helping orphaned children and help them respond to poverty in the villages.
We see what is working and find out what is effective through scientific study and research. Working with international institutions we have published widely on new innovative responses to disease and poverty.
We identify the most vulnerable children and communities in need and provide practical immediate help and long term solutions so they will be independent.
We believe in evidence led public health programmes responding to the realities on the ground.















· famine in africa | famine in kenya

· starving children in africa | starving children in kenya

· starving african children | starving kenyan children

· sponsor a child in africa | sponsor a child in kenya

· donate to africa | dontate to kenya


You could also prefix the above with "Save", "Support", "Sponsor", "Donate" etc in titles & meta tags



Each page should be very targetted & seperate keyword research on each - for example:



Emergency Drought Appeal page:

· Drought in Africa

· East Africa drought

HIV & vulnerable children:

· AIDS in Africa

· AIDS epidemic in Africa

· Children with AIDS

Water sanitation:

· water crisis in africa

· water pollution in africa

· clean water in africa

The debate between broad match versus [exact match] is a lengthy one, but I'm not completely surprised that my mentor recommended to focus solely on exact match. I started a discussion about it, months ago, on LinkedIn. I'll share some of the feedback that I got, supporting the use of exact match on keyword research:

"Personally, I use exact match when doing SEO keyword research because it reduces the number of unknowns. This way, you know that the data you're getting represents ONLY the keyword or phrase you're considering targeting."

"Exact match is the way to go for specific data on the keywords you know your brand's targeting. Broad match is most useful to get ideas of things you might not have otherwise considered."

"I pay closer attention to the exact match search volume in that it should give you a more accurate estimation of actual search volume for the keywords in the order as it appears.


Where as looking at broad match, if the keyword phrase is using multiple words, then the search volume typically takes into account all search volume regardless of the order of the words in the search string.

For example, if your term is "best seo practices", broad match would take into account search volumes for variations such as "seo best practices", "best practices seo", "practices best seo", etc. This search volume number can be misleading in that not all variations of the phrase are what you might be interested in. Therefore, you get a more accurate representation by looking closer at the exact match numbers."

ICROSS reaching the poor April 2012

16/04/2012 - ICROSS working towards long term Child Survival.


At the latest Child Survival workshop, community leaders in Kajiado district reviewed the latest challenges to provide health care through out the district. Over 45% of the district population lives in extreme poverty. The international director Dr. Michael Meegan spoke to community health teams that serve through-out the district.

The Founder of ICROSS summarised the primary health care programmes created with Professor David Morley in the early 1980s and their growth over the last three decades.

ICROSS covers an area as large as the Irish Republic, working in Ngong, Magadi, Machuru and central divisions. In 2012 we are reaching over 180.000 people with a population growth rate of 4.5 %, life expectancy is 43 years and falling, Dr Meegan reviewed the current medical demographic data summarising the latest health indicators and epidemiological concerns.

Health teams were introduced to the most recent clinical parenting data focusing on malnutrition diarrhea, infant mortality and maternal deaths.

Saruni Ole Lengeny welcomed new team members of ICROSS rural healthy team members and summarized the district development plan strategy in drought stricken areas.
Danny Ngwiri stressed the importance of the practical implementation of the national population policy for sustainable development, he reviewed the government strategic plan and explained to the teams’ the ICROSS long term objectives, fighting poverty and suffering until 2016. The meeting was attended by women’s groups’ representatives as well as local community leaders.

A new campaign to raise the awareness of survive malnutrition in infants will be launched by ICROSS and its partners. Dr Meegan announces at the meeting that the annual awards for those serving the community would be announced in May. Community representative, Philip Sironka congratulated ICROSS on its impact throughout Kajiado serving the people for 30 years. The Country Director told the teams that the Annual Dr Joe Barnes project for 2012 will be announced next week at the Dr Joe Barnes Clinic in Longosua. Dr Joe Barnes is the co-founder of ICROSS.

Anyone wishing to support ICROSS child support programs can donate online,
If you want any further information about our details online please contact us https://icrossinaction.com/donate2.html

ICROSS began its activities in 1978. We aim at providing long-term assistance to the nomadic communities of the sub-Saharan region. We act as a catalyst and all our projects are run and owned by the communities we serve. We work to improve health and living standards using their own culture. We work within a five-year strategic plan. This was developed with the Ministry of Health in Kenya and sets out long term goals.

Remember, you have the power to change tomorrow.

Dr. Michael Elmore Meegan - Founder and International Director ICROSS



http://icrossinternational.org/news.aspx?id=124